söndag 7 juni 2009

Lördags loppis



I fredags hade Ebbe och jag lunch besök av en kompis. Vi åt en god risotto med tända ljus mitt på dagen, var ju så mörkt och regnigt väder ute... Ett besök i valla var planerad men vädret passade bättre till inne mys. Det gulliga insektsskyddet till sommarens smarriga tårtor och bullar är en present från Bella som kommer passa perfekt när vi flyttar ut...

I går var det loppis och massa med möbler och prylar fyndades. Men oj vad mycket folk... fick stå i kö för att överhuvudtaget se vad som fanns på borden. Trodde att jag efter förra året hade koll på läget men inte, fast jag hade laddat i ett helt år kom jag nästan försent... och då var jag där en kvart innan den öppnade;-) Har inte haft tillgång till kamera under hela helgen då Calle var fotograf på ett bröllop igår, även bilen har varit på bröllop. På bussen hade jag fullt upp med barn och vagn så alla nyinköpta prylar är kvar i Kisa. Bilder kommer så fort de kommit hem!!



För tredje året i rad har jag ett sommar pensionat för blommor. Det är min kompis Julias blommor som brukar flytta hit under sommaren. Från början på juni till slutet av augusti brukar de vara under mitt ansvar. De brukar få samsas med mina blommor i olika rum. Men trots att vi nu bor mycket större har jag mindre plats för blommor... Så igår kväll blev det storstädning och röjning i vårt kontor som nu mera är ett växt hus. Julias och mina överflödiga (orsideér som inte blommar just nu) blommor samsas nu i ett helt eget rum....

Hoppas ni får en trevlig söndag, trots att vädret inte är det bästa!!


Kram Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar