måndag 19 oktober 2009

Tova med såpa och filtnål!

Tovade tomtar ger julstämning!


Ormen är enkel att göra för barn, han har fått bada tillsammans med björklöv
för att få denna fina färg!


"Var bor du lilla råtta. - I din hatt"
Är Ebbes absoluta favorit sång just nu, därför fick det bli en råtta som fingerdocka!


God morgon!

Här kommer resultatet från söndagen då vi tovade med såpa och filtnål. Har ni gjort det? Om inte se till att testa, är verkligen hur kul som helst och inte alls så svårt som man lätt kan tro. Under söndagen hade hemslöjden familjedag då det var dropp in för familjerna att komma och tova möss och spindlar tillsammans med sina barn. Så himlans mysigt, nästa tillfälle är den 22 November och då är det dax för sprattelgubbar!! Då ska liten busunge få följa med och stoppa händerna i såpavattnet (tror det blir favorit momentet) ...

Roligt att några gav sig till känna genom att lämna efter sig några rader!! Är alltid lika kul att läsa och jag är fortfarande nyfiken;-)

Nu är det bäst att ta tag i dagen, blev lite sovmorgon idag då ända sovsällskapet har varit Selma (hunden)!!!

Kram Moa

4 kommentarer:

  1. Jag gillar råttan, ser lite lömsk ut, men så är det ju en råtta med!
    Verkar varit en bra helg,kul och se bilderna!
    Ses imorgon!
    /Fia

    SvaraRadera
  2. Tova är så kul,men just nu är jag bekväm å stickar eller virkar å kör sen i maskin,...lite mindre "hantverk" över d...men resultatet blir häftig... Tovnål e grymt juh!

    Jätte härliga tomtar...sugen på att göra några själv å ge bort...

    Tack :)

    SvaraRadera
  3. Tack för den fina kommentaren! Det värmer:)

    Nu har jag hittat en ny inspirerande blogg som jag måste följa:)

    Måste ju säga att du har ett väldigt fint namn (min äldsta dotter heter Moa) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Så himla fina tomtarna blev!

    Kram Lena

    SvaraRadera