onsdag 14 oktober 2009

Bokhörna!!






När jag inte sitter framför mina egna böcker så drömmer jag mig bort till mitt nästa lilla projekt!! Ebbe ska få en egen liten bokhörna i sitt rum. En mysig hörna som inspirerar till att läsa, peka och fråga. Jag har tänkt att med enkla medel göra ett rum i rummet. Stora sittkuddar, draperi över element samt tavellister är det ända som ska inhandlas. Böckerna ska självklart stå i Ebbes höjd både på väggen och på golvet där en gammal sockerlåda ska användas. Biblioteks böckerna som ligger i en egen påse ska få en egen krok så att det är enkelt att byta ut dem när de är färdig lästa.

Äntligen ska alla fina böcker få synas från deras bästa sida... tror också att de kommer bli mera väl lästa. Men kanske får de gamla böckerna barndomslandet med så vackra bilder i stå kvar i sin hylla. Än så länge är detta bara drömmar då jag inte hinner annat än att planera och fundera över hur jag ska göra i framtiden;-)

Idag imponerade mobilkameran inte lika bra så bilderna är tyvärr suddiga.

Kram Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar