onsdag 21 oktober 2009

Nu är det nära...


Sådana här gråa dagar som vi har haft idag längtar jag ännu mera till snön, kylan och skidåkningen såklart. Igår kl 10.00 såg det ut så här i Tandådalen, härligt!! Så fort vädret tillåter går kanonerna på och för förhoppningsvis är anläggningen öppen för skidåkning om några veckor. Rätta mig om jag har fel, vet ju att det finns många som läser min blogg som har betydligt större koll;-)


Skidtestar helgen i slutet av november har vi startat säsongen de närmsta åren men i år blir det andra ljuset i staken som vi får tända i sälen!! Så mysigt!! Extra kul i år då Ebbe ska stå på skidor för första gången.... (det har hans mamma väntat på lääänge) Vill ni veta mer om väder, boende och skidskola klicka HÄR.

Kram Moa

Ps. Bilden som tillhörde inlägget försvann visst när den togs bort från nätet, istället kommer här en bild på mig och Ebbe i ett mycket snöigt Sälen under premiären förra året.... hoppas hoppas på lika mycket snö i år!!

4 kommentarer:

  1. Åååå, ska han börja åka skidor.. vilken känsla, å bästa läraren också:-) kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att se att ditt hjärta fortfarande tillhör oss här på Tandådalen/Hundfjället!! Allahelgonahelgen öppnar vi åtminstone shoppen, Info och några restauranger och förhoppningsvis nån liten backe oxå..
    Kom snart och hälsa på oss!!!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Tack Stina för informationen... Kan man beställa förra årets snömängd också så kommer vi redan till allhelgonahelgen. Vet ni förresten varför vi firar allhelgonahelgen? Det är en kollektiv fest för alla helgon. Så glöm inte att smycka gravarna med blommar och ljus...

    Kram Moa

    SvaraRadera
  4. Jag längtar massor efter snön och dom mysiga dagar vi kommer få i sälen även i år! Visst kan man kalla det för tradition nu va??!!! =)

    Kram Karin

    SvaraRadera