tisdag 18 augusti 2009

Loppisfynd i sovrummet

Äntligen har jag ägnat tid till loppisfynden som jag köpte i Kisa i början av sommaren. Nattduksbordet var redan målat i antikvitt och passade perfekt som det var jämte sängen. Lampfoten har fått ny el, vitfärg och en passande skärm. Nu har jag en mysig hörna i sovrummet där inredningstidningarna ligger i ordning och väntar;-)

Även krokarna har hamnat under sprayflaskan och sedan sandpapprats för den rätta locken.

I sovrummet valde vi att sätta upp en jätte stor canvastavla över sängen istället för en fondvägg. Resultatet blev jätte bra då vår prins pryder väggen och en ny bild är enkelt att byta till då vi vill ha mer färg eller andra motiv tex.


Guld spegeln har jag fått av farmor och är en favorit, att den är sprucken och krackelerad gör den bara ännu charmigare.

Ikväll har vi haft besök av min familj och vi har tillsammans bakat scones och gjort kantarellsmörgåsar. Mysigt och mumsigt!!

I morgon är det dax igen....


VÄLKOMMEN
att inspireras och fynda i
Vita loppisboden!!
Boden är öppen mellan 16-20 onsdagar

(Norrbergavägen 9 Sturefors)

Välkomna Moa

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jättefina loppisfynd...underbara bilder.....

    Hade jag bott i närheten så hade jag kommit till dej direkt...
    *LER*

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera