fredag 14 augusti 2009

Hästar i köket!!

Idag kommer bilder på hur jag hade tänkt att det skulle se ut vid min öppning!! Gjorde i ordning ingången lite fint idag istället då regnet hindrade mig i onsdags!! Krukor och egen planterad luktärt pryder ingången. Skylten med rosa text som bildar ordet öppet gjordes lite provisoriskt och kommer att bytas ut.


Har sedan jag startade bloggen velat visa köket men det har bara inte blivit av. Idag tog jag tag i saken men tyvärr blev bilderna lite suddiga... Hade ju ingen proffshjälp hemma;-) Köket stod klart i november då vi flyttade in, pga av fuktskada är allt nytt. (Alla bilder blir större om du klickar på dem)

Ikeas porslinsdiskho och den mörka bänkskivan är favoriter som vi är mycket nöjda med. Lösningen med en öppen hylla över arbetsbänken blev också lyckad då ytan känns mer öppen och favvo sakerna får stå framme och synas;-) Just nu är det de rosa detaljerna som är favoriter, skålar, mocakoppar och burkar letas det ivrigt efter på loppisar.


Min egen sådda basilika börjar att ta sig även om det går långsamt.

Tapeter från sandberg skymtar i bakgrunden, det blommiga täcker den vänstra väggen medan de blårutiga tapeterna från samma serie syns till höger (se bild med dalahästar).



Självklart har mina älsklingshästar en given plats i det rosa köket. Här får de stå till vintern och julen börjar närma sig då blir det nog färg skifte i köket... kanske mer vitt eller varför inte rött till julen.

Veckorna går så fort, redan fredag igen!! Ebbe ska snart hämtas på förskolan och nu är inskolningen över. På måndag börjar vardagen även för mig då skolan drar igång igen!!

Ha en skön helg

Kram Moa

2 kommentarer:

  1. Oh,, va kul med Loppisbod i sturefors. JAG lovar att titta in!
    En stureforsbo!! =)

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du har hittat hit!!
    Du är jätte välkommen att besöka min bod!!

    Kram Moa

    SvaraRadera