torsdag 13 augusti 2009

Höst i luften!!

Tack snälla för alla fina kommentarer jag fick igår när jag i samband med öppningen av boden även visade bilderna här på bloggen. Jätte kul att ni tycker att det blivit stor skillnad i vår bod;-) Tyvärr hade jag mycket otur med vädret då det iallafall här i Sturefors ösregnade hela kvällen. Det blev inte lika mysigt som jag tänkt mig men några besökare trotsade regnet, det var roligt!! Hoppas på bättre väder nästa onsdag.

Efter de senaste dagarnas regn har rönnbären och med det hösten fått flytta in här hos oss. Var inte alls sugen på att göra höst fint förra veckan då det var högsommarvärme. Men nu har känslan infunnit sig och kandelabern har fått sin höstskrud.

På tavellisten i vardagsrummet får rönnbären samsas med hall skylten som står där i väntan på sin egen plats i just hallen. Hallen som inte finns ännu men genom en utbyggnad kommer att bli precis så som vi vill ha det. Just nu är planering och ritning i full gång. Kanske kan vi börja bygga redan till hösten.

Så här fuktigt hade vi på fönsterna i morse trots att vi vaknade till blåhimmel och en ny frisk dag!! Ännu ett tecken på att hösten är nära!!

Idag är det studiedag på förskolan= Hemma mys!! I eftermiddag tänkte Ebbe och jag kolla blåbärslyckan i skogen.

Hoppas ni får en skön dag!

Kram Moa

3 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Åh hade ni regn igår! Här sken solen hela dagen. Fast morgnarna börjar kännas väldigt höstiga nu. Inte alls lika varmt längre... Jättefint med rönnbären!
    Men jisses vilken fin liten butik du gjort i ordning! Ser hur fint ut som helst! Hoppas det gick toppenbra på premiären!! Ett stort lycka till!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vet inte riktigt hur jag hittade hit men gud vilken underbar blogg och även butiken lockar ju. Så det är ju tur att den nästan ligger granne så det blir väl en sväng nån dag!

    Lycka Till!!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    ååå så fint det blev i boden...

    Lycka till....!Det kommer garanterat att gå jättebra...

    Kram Nilla

    SvaraRadera