måndag 17 augusti 2009

Kräftor, skolstart och svampplockning...

Hoppas er helg har varit bra!! Här har det varit fullt upp så det fick bli helg även för bloggandet för min del. Tittar in och gör ett kort inlägg med lånad bild då jag inte fick igång den rätta datorn nu på morgonen. Helgen har vi ägnat till sådant man ska under denna säsong. Kräftpremiär, skolstart och svampplockning. Ska under hösten läsa en helgkurs; Utomhuspedagogik med estetisk inriktning. Kursen började i lördags och under de övriga tre helgerna under hösten ska vi ägna oss åt tovning, täljning, färgning av tyger m.m Känns absolut som en kurs som kommer att passa mig;-)

Igår testade vi återigen svamplyckan och kom hem med 10 liter rensad svamp! Det kallar jag lycka... Dock var ju det stora jobbet när vi kom hem och skulle rensa allt, inte kul!!

Nu väntar förskolan, min skola och föräldramöte ikväll och därmed är vardagen här även hos oss!!

2 kommentarer:

  1. Vardagen....det blir nog ganska skönt med den också, på något konstigt sätt, brukar det kännas så. Må väl, krama Ebbe från mig!!
    Kisa

    SvaraRadera
  2. 10 liter svamp låter härligt!! Hoppas att allt är bra på skolor, dagis och annat. Helgkursen låter ju supermysig!
    Ha de bra!
    Kram Stina

    SvaraRadera