fredag 27 november 2009

Kaffetime...



I söndags lurade Calle med oss till Media Market i Norrköping, finns det någon tråkigare affär?? Som tur var så var Mio öppet fick bli ett besök där istället. Han har länge gått och funderat på en kaffemaskin. Jag dricker ju inte kaffe men jag fick vara med och bestämma färg;-) Och så har jag fått användning av min zinkburk och alla mocca koppar i olika färger så köpet blev godkänt!!

Idag har Ebbe och jag haft mys här hemma, stjärnorna är på plats och vi har på Ebbes begäran sjungit "blinka lilla stjärna" varje gång vi kommit in i vardagsrummet och där vi möts av den stora stjärnan. Lussebullar och pepparkakor har också tillverkats. Receptet på lyx lussebullarna hittar ni hos Ida, de blev verkligen super goda. Gjorde vanliga traditionella men med mycket pärlsocker istället för russin, mums.

I morgon blir det fix i boden och jobb på sisters!!

Kram Moa

3 kommentarer:

  1. Kikar in för att önska en riktig skön helg!

    Emma

    SvaraRadera
  2. Med en sådan fin kaffemaskin, måste man nästan börja dricka... ;) KRAM från Therése

    SvaraRadera
  3. Media Markt måste vara en av de bästa affärer som finns ju! ;)

    SvaraRadera