fredag 10 juli 2009

Strandtorp



När vädret inte är det bästa får man roa sig på annat sätt. Under en liten shopping runda fyndades flera olika nostalgibilder. Min favorit hamnade på den lilla toaletten.



Efter inneaktiviteter hela dagen blev det en härlig promenad på kvällen till min morfars föräldrahem i Strandtorp. Tyvärr är det helt underbara gamla huset helt förfallet. Men jag kan inte låta bli att drömma om hur fint det skulle kunna bli med trädgårdsskötsel och målarfärg.



Det vita rappade huset med solblekta blåa fönster pryds av en helt enorm vit rosbuske.

Nu är det bäst att gå och sova och ladda inför den stora loppisen i morgon.

Kram Moa

2 kommentarer:

  1. Hej Moa! Jätte fina bilder, och jag hoppas att ni har det bra på öland!!! Jag har likadana kort som barntvålen. Vet inte vart du har hittat dem, men jag vet att "handelsboa" på ALV har dessa och många andra motiv. Tror att du skulle älska denna lilla butik! Väl värt ett besök, kanske under deras höstarknad om jag varmt kan rekomendera!! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Hej!
    vilken bra idé med höstmarknad på ALV, jag som väntar på att Ebbe ska bli lite större och vilja åka dit. Då har vi något roligt att se framemot.

    Kram Moa

    SvaraRadera