tisdag 14 juli 2009

Sol och bad



Den röda vallmon som växer vilt lite här och där på Öland är så fint!! Önskar att jag hade det hemma i trädgården;-) Vilket jag också hade innan jag grävde upp hela landet i tron om att det var ogräs;-) Men när jag var klar kom grannarna förbi och frågade varför jag grävt upp den fina gammaldags vallmon. Har sedan dess ägnat några minuter varje dag till ångest över detta!! Så nu passar jag på att njuta över dessa vackra blommor.



Idag har vi haft helt underbart väder så dagen har tillbringats på stranden. Så härligt att äntligen sola, bada och bara njuta i bödabukten. I morgon är det dax för gårdsaktion bara hundra meter i från stugan. Får nu mera med mig nästan hela släkten på loppis och aktion då de upptäckt vilket under den vita sprayfärgen kan göra;-)

Kram Moa

3 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Så himla fuskit.. jag vill också fynda massa fina saker!
    skulle bara säga att dina blommor mår bra här hos oss, lever fortfarande;).

    Ha så mysigt sista dagarna på öland...
    Många kramar
    Lena

    SvaraRadera
  2. Hej !

    öland är såååå mysigt.Underbart när solen lyser.Funderar på att åka dit nästa sommar.

    Underbara bilder du bjuder oss på.

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Jag är inte orolig för blommorna, vet att du tar bra hand om dem;-) Här finns det små loppisar över allt så du skulle trivas hur bra som helst. Hoppas det går bra att jobba... vi får hitta på något kul sen när vi har ledigt samtidigt.

    Kram

    SvaraRadera