måndag 25 maj 2009

Äntligen måndag


Så skönt med måndag... och inte vilken måndag som helst!! Det är helt underbart väder. Har varit ute hela eftermiddagen då förmiddagen tillbringades inne i en föreläsningssal. Men det var dock en mycket intressant föreläsning då jag bla lärde mig om hur viktigt det är att svara på alla "va ä dä" frågor som är vanligt hos barn, lika så hos vår prins;-)

Igår tog jag en paus från skrivandet och var hemma hos mamma och pappa, då gjorde jag alla dessa fynd i deras källare och på vinden. Mina gamla gardiner ska få tjänstegöra på verandan, är så fint när det blåser i tunna gardiner utomhus. Den gamla korgen, saxen och corren fanns i huset när det köptes för ca 16 år sedan!! Tur att de inte städar på vinden så ofta;-) De gamla barnskorna har varit min brors, så de fick jag lån. Det ska få stå på Ebbes rum tillsammans med dalahästen som han fick av morfar. En likadan häst pryder redan hans rum, den är från farfar. Båda hästarna är vunna i skidtävlingar i Sälen på 60-talet.


Ha nu en fortsatt härlig kväll i det fina vädret!


Kram Moa

1 kommentar:

  1. Hej1

    så fina saker ebbe ska få ha i sitt rum.underbara skor.
    å dalahästar är ju så fina.

    såå underbart fint rum han har oxå.....här ska det renoveras pojkrum oxå...tackar för inspirationen....

    Kram Nilla

    SvaraRadera